вівторок, 24 січня 2017 р.

Освіта – це така сфера діяльності людини, яка дуже тонко реагує на різні способи подачі інформації. Саме так в сферу освіти увійшли кінофільми, відеофільми, звукові магнітні записи, а зараз впроваджуються нові сучасні комп’ютерні технології.
  У навчально-виховному процесі комп’ютери використовуються за такими основними напрямами:
-         як засіб індивідуалізації навчання. Під час індивідуальної роботи учнів за комп’ютером досягаються значні успіхи у засвоєнні матеріалу. Комп’ютер здатен фіксувати всі етапи роботи учня і оцінювати їх. Вчитель же будь-коли може проаналізувати його дії.
-         як потужне джерело додаткової інформації. За допомогою ПК можна отримувати величезну кількість інформації, яку можна використати в навчальному процесі. Але потрібно пам’ятати, що комп’ютер не повинен замінювати підручники, книги та інші джерела інформації.
-         як засіб оцінювання, обліку та реєстрації знань. Використовуючи тестові програми можна досить ефективно оцінити знання учнів, при можливості ПК може надати необхідні рекомендації щодо виправлення помилок.
-         як потужний засіб творчої діяльності учня. Використання методу проектів дає можливість творчої роботи як кожного учня окремо так і групи учнів.
  Для вчителя використання інформаційно-комунікаційних технологій дає можливість для фахового зростання, для навчання разом з учнями.
  Але використання ПК на уроках вимагає від вчителя і учнів основних азів комп’ютерної грамотності, що передбачає

  • знання основних понять інформатики та комп’ютерної техніки;
  • знання та вміння працювати з сучасними інформаційними системами;
  • уміння працювати хоча б в одному текстовому редакторі;
  • вміння користуватися Інтернетом;
 Впровадження нових сучасних технологій в навчально-виховний процес сприяє всебічному розвитку учнів та формуванню їхнього світогляду. На даному етапі розвитку інформаційно-комунікаційних технологій існує реальна можливість застосовувати їх не лише на уроках інформатики, а й на будь-яких інших предметах.
В даному випадку є гарна можливість застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій на уроках з фізики та астрономії. При сучасних проблемах обладнання кабінетів фізики ПК може стати назамінним помічником під час супроводу демонстраційних експериментів на уроках-лекціях (використання анімацій, відеофрагментів, ілюстрацій запропонованих на дисках).  Під час пояснення  нового матеріалу можна використовувати комп’ютерні моделі різних фізичних процесів та явищ. Набуває все більшого застосування ПК під час лабораторних робіт та робіт фізичного практикуму (ПК використовується як для обрахунків так і для проведення віртуальних лабораторних робіт).
Є можливість використовувати ПК під час самостійної роботи учнів.
Найдоцільнішим є використання комп’ютерних моделей для демонстрацій під час пояснення нового матеріалу чи розв’язування практичних задач. Наприклад простіше, наочніше і краще показати за допомогою комп’ютерної моделі перехід електрона по енергетичних рівнях за моделлю Бора, ніж це робити на дошці за допомогою крейди. Завдяки комп’ютерним моделям вдається досягнути дуже вагомих методичних результатів:  підвищення інтересу до предмету, здобуваються глибші знання учнями, розвиваються їхні творчі здібності.
  Важливим етапом  застосування інформаційно-комунікаційних технологій є використання засобів мультимедіа. Використання мультимедійних засобів дозволяють не лише підтримувати в учнів пізнавальну діяльність,  а й осучаснити предмет, зробити його більш наочним і як наслідок доступним для сприйняття. Можна назвати велику кількість позитивних моментів використання на уроках мультимедійних засобів, але зупинимося на найважливіших:
-         яскраві, красиві, динамічні образи предметів та фізичних явищ і процесів швидко і на довго запам’ятовуються;
-         користуючись властивістю рухливості зображень є можливість їх змінювати, переходити до попереднього моменту, повторити його і так далі;
-         за допомогою мультимедіа є реальна можливість відтворення таких процесів і явищ, які раніше учні могли представити лише за допомогою своєї уяви, спираючись на абстрактне мислення;
-         використання мультимедіа створює позитивну атмосферу на уроці, що впливає на покращення сприйняття інформації учнями.
   Не можна не згадати і про такий засіб навчання як «електронні підручники». Електронний підручник визначають як автоматизовану навчальну систему, що містить дидактичні, методичні, інформаційно-довідкові матеріали з навчальної дисципліни, а також програмне забезпечення, яке дозволяє комплексно використовувати їх для самостійного одержання і контролю знань. В порівнянні з традиційними підручниками електронні мають певні переваги:
1.      висока технологічність створення й експлуатації;
2.      більш високий рівень системності подання навчально-методичних матеріалів;
3.      різноманітні функції і можливості в процесі навчання.
  Впровадження в навчальний процес електронного підручника не зменшує роль вчителя, а навпаки, додає їй нового функціонального значення. Частина традиційних, рутинних функцій вчителя трансформується в більш інтелектуальні:
-          проведення консультацій з найскладніших навчальних тем та наукових проблем;
-         створення та накопичення навчальних банків і знань;
-         планування нових форм і методів навчання, адекватних можливостям нових інформаційних технологій;
-         забезпечення індивідуалізації процесу навчання;
-          пошук необхідних знань в інформаційно комунікаційних мережах для поглиблення наукових основ предмета викладання.

Немає коментарів:

Дописати коментар